Ik ben zzp'er
Ik heb een opdracht bij Sweco, hoe kan ik mijn opdracht bij Magnit aanmelden?
Door uw opdracht aan te melden via het aanmeldformulier. Magnit neemt vervolgens contact op met Sweco om het contractuele proces in gang te zetten.
Waar kan ik mijn gewerkte uren en declaraties invullen?
U dient iedere week uw gewerkte uren in te voeren in Maconomy, het urensysteem van Sweco. Na accordering door uw opdrachtgever, worden de uren vanuit Maconomy rechtstreeks in Magnit geïmporteerd.
De geïmporteerde uren zijn niet meer te wijzigen.
Om onkostendeclaraties / reiskosten in te voeren logt u in op het Magnit systeem. In het systeem gaat u naar ‘Urenstaten' en open de betreffende urenstaat. Klik op 'Wijzigen', onderaan de urenstaat heeft u de mogelijkheid om declaraties toe te voegen.
Bent u klaar met het invoeren van uw uren? Via de knop ‘Indienen ter accordering’ dient u de urenstaat in.
Kijk voor meer informatie in uw handleiding.
Ik kan geen urenstaten invullen. Wat nu?
Het kan zijn dat er een digitaal dossier document open staat ter accordering. Controleer dit door in te loggen op het Magnit systeem en te kijken op het hoofdscherm onder het kopje 'Digitaal dossier'. Hier ziet u welke documenten nog geaccordeerd moeten worden.
Kunt u nog steeds geen urenstaten invullen? Neem dan contact op met Magnit via telefoonnummer +31 (0) 30 602 16 17 of stuur een e-mail naar contactnl@magnitglobal.com. Wij lossen het voor u op.
Ik wil een reeds ingediende urenstaat corrigeren, is dat mogelijk?
U kunt een urenstaat in Maconomy corrigeren zolang deze nog niet door de opdrachtgever geaccordeerd is.
Na accordering door uw opdrachtgever, worden de uren vanuit Maconomy rechtstreeks in het Magnit systeem geïmporteerd. Na import in het Magnit systeem zijn deze niet meer te wijzigen.
Hoe kan ik zien wat de status is van mijn ingediende urenstaten / declaraties?
U kunt de status van uw ingediende urenstaten / declaraties zien in het Magnit systeem onder ‘Urenstaten’. In de kolom ‘status’ ziet u de status van uw urenstaten.
Uw urenstaat kan de volgende status hebben:
- Concept = De urenstaat is opgeslagen, maar nog niet ingediend ter accordering
- Verzonden naar manager = De urenstaat is ingediend ter accordering en verstuurd naar uw manager
- Verzonden naar leverancier = De manager heeft de urenstaat geaccordeerd en de urenstaat zal door Magnit op een betalingsvoorstel gezet worden.
Wanneer ontvang ik een betalingsvoorstel?
Magnit zet per 4-wekelijkse periode een betalingsvoorstel voor u klaar, indien de urenstaten van uw lopende inzetten de status ‘verwerkt door leverancier’ hebben. Vanaf de datum dat het betalingsvoorstel door u als E-factuur bij Magnit is ingediend, dan gaat de contractueel overeengekomen betalingstermijn in. U ontvangt een betalingsvoorstel op de donderdag na afloop van de 4-wekelijkse facturatieperiode.
Ik heb een betalingsvoorstel ontvangen. Hoe kan ik deze indienen?
Log in met uw inloggegevens op het Magnit systeem en ga naar ‘Facturen’.Na het openen van de betreffende factuur, dan kunt u via de knop ‘Wijzigen’ een eigen factuurnummer toevoegen.
Is de factuur voorzien van het juiste factuurnummer? Dien deze dan in door op ‘Opslaan’ en ‘Indienen’ te klikken. Zodra de factuur de status ‘ingediend ter goedkeuring’ heeft, is de factuur bij Magnit aangekomen. Vanaf dat moment gaat de contractueel overeengekomen betalingstermijn in.
Ik wil aanvragen ontvangen van Magnit. Waar kan ik mijzelf registeren?
Heeft u nog geen inloggegevens voor het Magnit systeem? Registreerd u dan via het inschrijfformulier. Na verificatie ontvangt u uw inloggegevens per e-mail.
U ontvangt aanvragen per e-mail wanneer er door een klant een aanvraag wordt geplaatst op een door u aangevinkt segment.
Heeft u al inloggegevens voor het Magnit systeem? Geef dan aan in het Magnit systeem op welke segmenten u aanvragen wilt ontvangen. Ga daarvoor naar 'Mijn profiel' en klik op de knop 'Segmentinschrijvingen wijzigen'.
Ik wil mij registeren voor het ontvangen van aanvragen bij Magnit, maar krijg de melding dat het KvK nummer al bestaat. Hoe los ik dit op?
Als uw KvK nummer al bij ons bekend is, dan kan het zijn dat u al geregistreerd staat bij Magnit. Heeft u al inloggegevens voor het Magnit systeem (bijvoorbeeld omdat u een lopende opdracht heeft bij één van onze klanten)? Dan kunt u met uw huidige gegevens inloggen en aangeven voor welke segmenten u aanvragen wilt ontvangen.
Wanneer u uw inloggegevens niet meer weet, kunt u uw inlognaam of wachtwoord opnieuw opvragen.
Als u nog geen inloggegevens heeft voor het Magnit systeem en registeren lukt niet, neem dan contact op met Magnit via telefoonnummer +31 (0) 30 602 16 17 of stuur een e-mail naar contactnl@magnitglobal.com. Wij nemen zo snel mogelijk contact op en lossen het op.
Waar kan ik de Modelovereenkomst van Sweco inzien?
U kunt hier de laatste versie van de Modelovereenkomst Magnit van Sweco inzien.
Waar kan ik mijn Overeenkomst van Opdracht en Werkopdracht inzien?
U kunt in het Magnit systeem uw Overeenkomst van Opdracht en de Werkopdracht inzien. Log in en ga naar Opdrachten in het hoofdmenu. Open de betreffende opdracht, u vindt de documenten onder het kopje Digitaal Dossier.